Zdjęcia ze Smoleńska
********************************************************************************************************
http://www.flickr.com/photos/digitalglobe-imagery/4515204703/sizes/o/
W linku powyżej największa wersja zdjęcia satelitarnego po katastrofie (niestety to nie jest to oczekiwane zdjęcie CIA, ale może wkrótce…)
********************************************************************************************************
Rysunek S.Amielina na podstawie zapisów czarnej skrzynki Tu-154m
*****************************************************************************************************
Analiza S.Amielina jest niepełna i opuszcza kilka istotnych luk i niezgodności. Na koniec analizy zapisów będziemy chcieli opracowac własną animację trajektrorii lotu uwzgedniająca prawdziwe i fałszywe nadajniki NDB i odległości. Na ten czas można ewentualnie wykorzystac tą analizę.
http://video.yandex.ru/search.xml?text=smolensk%20zdjecia&where=all&id=64860736
********************************************************************************************************
BARDZO DOBRA BAZA ZDJĘĆ TWÓRCY BLOGA : http://clouds.salon24.pl/
********************************************************************************************
************
Odcinek od 2 km do 1.1km
zdj.1
zdj2
zdj3
zdj4
zdj5
Aśka said
http://www.telewizja.124.pl/smolensk/15.jpg
max said
Magda said
to jest zabezpieczenie miejsca zdarzenia po rosyjsku
A gdzie są zdjęcia z 10.04[-pytanie retoryczne ;)]
Aśka said
może znajdziesz Konrad jakieś nieznane jeszcze zdjęcie
http://www.telewizja.124.pl/index2.html
poprzedni wpis można skasować, pomyliłam adres
ndb2010 said
Dzięki, dwa lub trzy zdjęcia można wyróżnic i umieścic na podstronie. Resztę czyli link do strony można umieścic w galerii. Mam tylko prośbę, czy jest możliwe oddzielenie zdjęc ofiar?
Aśka said
Mogę je skopiować do pliku i przesłać Tobie na maila, tylko nie wiem jakiego.
Aśka said
http://www.bibula.com/?p=22203
Dymiący nagan – do nieprzyjaciół Moskali
Aktualizacja: 2010-05-28 12:50 pm
Na portalu Flickr do obejrzenia jest zdjęcie satelitarne miejsca katastrofy smoleńskiej umieszczone tam przez firmę Digital Globe, wykonane w najwyższej rozdzielczości, jaką wolno publikować komercjalnie w ramach ograniczeń, jakie na cywilne wykorzystanie technologii rozpoznania satelitarnego nakłada Pentagon – 50cm. Zjęcie ma 2526×2524 pixele (6,3MP) i 5170146 bajtów (ponad 5MB) link: http://www.flickr.com/photos/digitalglobe-imagery/4515204703/sizes/o/
Warto wrzucić to zdjęcie na monitor o prawdziwie wysokiej rozdzielczości, np. na Viewsonic VP 2290b lub podobny, z rozdzielczością 3,840 x 2,400 znaną jako QUXGA-Wide alboWQUXGA. W braku kosztownego i bardzo trudnego do kupienia monitora WQUXGA, znośnym substytutem jest WQXGA 2560×1600, na przykład 30-calowy Apple Cinema Display. Uczta duchowa, zgadnijcie dlaczego?
Bo na tym zdjęciu, u samej góry pola szczątków prezydenckiego Tu-154M, leży kokpit. Ten sam zaginiony kokpit, który podobno rozprysł się w tysiące szczątków, i którego brak jest we wraku złożonym na kupę pod gołym niebem na oficjalnych zdjęciach MAK. [zob. zdjęcie poniżej
Publikacja tego zdjęcia to uprzejme przypomnienie ze strony USA, że istnieje dla was, towarzysze, kilka konsekwencji sytuacji smoleńskiej, o których dyskutujecie tylko między sobą, ściszonym głosem, zawsze pod gołym niebem, nigdy w pomieszeniach zamkniętych, choćby fachowcy wasi zapewniali was z ręką na sercu o jakości odpluskwiania gabinetów.
1. Skoro istnieją zdjęcia jawne, w rozdzielczości 50 cm, to istnieją również i znajdują się w rękach odpowiednich agencji amerykańskich zdjęcia tajne, wykonane przez satelity wojskowe lepsze o dwie generacje, o których rozdzielczości nie miejsce tu spekulować. Więc wicie, rozumicie, kto ma wiedzieć, ten wie, co się stało. No i wie, że kabinę pilotów mieliście w swoich rękach w całości, zanim tajemniczo wysublimowała w atmosferę.
2. Ktokolwiek ma wystarczające cojones, by chcieć ustalić postęp niwelowania miejsca katastrofy spychaczami, potrzebuje tylko zakupić od firmy Digital Globe komercjalne zdjęcia tego samego miejsca w rozdzielczości 50cm wykonane w kolejne dni po katastrofie. Albo poprosić o ich udostępnienie bezpłatnie. Parametry orbitalne satelity który wykonał zdjecia z 12 kwietnia są opublikowane. Policzcie sobie sami, towarzysze, w jakich odstępach czasu jego kamery przelatują nad miejscem katastrofy, a bedziecie mieli pojęcie jak szczegółowa jest cywilna, dostępna każdemu, dokumentacja waszych robót ziemnych na miejscu katastrofy.
3. Ci, którzy noszą mundury za oceanem i mają dostęp do zdjęć o dwie generacje lepszych, są w stanie ocenić niepokojący artefakt w polu szczątków, widoczny na zdjęciach Digital Globe, ktorego nie da się ocenić w rozdzielczości 50cm, zwłaszcza na amatorskich monitorach. Otóż poniżej kokpitu,w dół i na prawo, tam, gdzie logicznie powinna się znajdować kabina pasażerska, widać regularnie kolisty krąg zaczernionej ziemi o średnicy pi razy oko 20-25 metrów. Czy to jest miejsce eksplozji czegoś, co poddało glebę daleko wyższej temperaturze niż płonące paliwo lotnicze, czy tylko mchy i porosty podlegające ochronie przyrody, zapewne do tego czasu ocenili już specjaliści w pomieszczeniach bez okien, gdzieś niedaleko od Waszyngtonu.
Więc wiecie co, chłopaki? Przestańcie Polakom wieszać kluski na uszach, jak się to ładnie w rosyjskim idiomie ujmuje. Kto ma wiedzieć, co się stało pod Smoleńskiem, ten już wie, w następstwie czego siedzicie na politycznej i strategicznej bombie.
Stary Wiarus
Aśka said
Rodzice Arkadiusza Protasiuka w poniższym filmie również wspominają o podnoszeniu kokpitu [2:53 min]
Magda said
No to mi zginęło przednie koło,po przejrzeniu tych zdjęć okazuje się,że część,która uważałam za przednie koło,to były koła boczne,a tego pojedynczego,przedniego ni ma.
Vaclav vel Andre ect said
@ Magda
czy o to KOŁO ci chodzi???
http://www.fakt.pl/Kto-byl-z-kontrolerami-w-wiezy-,galeria-artykulu,73771,5.html
Magda said
no właśnie,tego wcześniej nie było,albo ja przegapiłam,dziękuję,zaraz sobie to skopiuję.
Ja myślałam,że to przednie koło też stoi do góry nogami w pobliżu tych kół od skrzydeł.
Dziękuję
Magda said
tylko,teraz tych kół jest coś za dużo,przyjmując,że to z lewej jest kołem przednim,to co leży na dole z prawej?
Magda said
http://www.fakt.pl/Kto-byl-z-kontrolerami-w-wiezy-,galeria-artykulu,73771,11.html
to jest dość wymowne
Vaclav vel Andre ect said
@ Magda
„U nas wsiego mnogo i wsio balszyje”
Przecież w całej tej sprawie NIC się nie zgadza
😦
Magda said
masz rację,do wyboru,do koloru,jak nie tak,to inaczej,zaraz się dowiemy,że tam było wysypisko części składowych do samolotów i może okaże się,że nie tylko kół jest w nadmiarze.
A tak poważnie,to może to być już po przemeblowaniu części.
Vaclav vel Andre ect said
@ Magda
Twoje słowa: (acz frywolne) z grypa666
” prosisz- masz” :0
Magda said
🙂
Vaclav vel Andre ect said
@ DO KONRADA- JEŚLI DOJDZIESZ DO WNIOSKU ŻE TRZEBA TO USUNĄĆ – TO USUŃ – ALE NIE MOGĘ SIĘ POWSTRZYMAĆ
KTOŚ KIEDYŚ TEŻ WALCZYŁ O PRAWDĘ
CZĘŚĆ WSZYSTKIM KTÓRZY ODDALI NAJWYŻSZĄ DANINĘ ZA SŁOWA:
BÓG, HONOR,OJCZYZNA.
Marianna Popiełuszko:
„Kto we łzach sieje, żąć będzie w radości”
i dalej http://wiadomosci.onet.pl/2180506,11,jutro_uroczystosci_beatyfikacyjne_ks_popieluszki,item.html
ndb2010 said
Gdyby większość Polaków w obecnej sytuacji wkroczyła na drogę prawdy, stalibyśmy się narodem wolnym już teraz.
~ Jerzy Popiełuszko
Ci którzy zginęli w Katyniu oddali życie za honor żołnierza polskiego. Oby obecni żołnierze na nowo zrozumieli co to słowo honor. Honor to połączenie odwagi i prawdy.
Vaclav vel Andre ect said
Dzięki
Vaclav vel Andre ect said
http://www.granagieldzie.pl/viewtopic.php?f=34&p=7524&sid=e08b965b7402389b609851b50dcd2ca6
SPOR ZDJĘĆ I ANALIZA – BLOG
JEŚLI NIE W TYM MIEJSCU ALBO NIE NA TEMAT PROSZĘ WYKASOWAĆ!!!
Vaclav vel Andre ect said
http://www.wikimapia.org/#lat=54.8226951&lon=32.0501232&z=16&l=28&m=b&gz=0;320492435;548208037;10514;29051;24676;36715;19097;30287;20384;25219;18882;12486;0;0
Interaktywna mapa z możliwością mierzenia „łamanych ” odcinków na badanym przez nas terenie MORDU
weronika said
weronika said
dokładnie- podwozie
weronika said
dość głębokie to ubłocenie, jak na lądowanie na grzbiecie
weronika said
„@Bolesław Bolesławski
Zdjęcie dowodzi, że zespół podwozia zanurzył się w błocie bardzo głęboko. Zdecydowanie chybione jest stwierdzenie, że mogło to mieć miejsce daleko przed miejscem rozbicia samolotu, tam gdzie Tupolev sciął drzewko na wysokości 2,5 metra. Nawet jeżeli samolot dotknął ziemi kołami w tamtym miejscu, to płytko (być może ziemia była twarda), ponieważ następnie udało się załodze nieco podnieść maszynę i oderwać się od ziemi.
Koła ubłocone prawie aż pod sam kadłub musiały zostać w miejscu katastrofy – to dla mnie nie ulega wątpliwości. Teraz opcje są dwie:
1. Albo samolot lądował awaryjnie na kołach i pierwsze ślady (wystarczająco głębokie) pochodzą od jego kół.
2. Zgodnie z pierwszymi spekulacjami samolot dotknął ziemi najpierw górną stroną będąc odwróconym „do góry nogami” – jednak poszczególne podzespoły koziołkowały wielokrotnie i dlatego zespoły podwozia unurzały się w błocie tak bardzo. Teza taka w większym stopniu (choć też nie całkowicie) uzasadniałaby całkowite unicestwienie przedziału pasażerskiego (który wbił się w ziemię – jak próbowano początkowo dezinformować)
Jednak zabrudzenie zespołu podwozia, a w szczególności wspornika sugeruje, że całość zespołu jezdnego wbiła się w błoto i z dużą siłą była wleczona pchając zwały błota i gałęzi przed sobą – do momentu, w którym całość przewróciła się do góry kołami.
2010-05-13 23:33
El Ohido Siluro 13 324 TOPOLOGIA ZBRODNI el.ohido.siluro.salon24.pl”
Magda said
zdjecia z forum samochodowego ze Smoleńska,może coś się przyda
http://www.smolensk-auto.ru/forum/index.php?showtopic=16192&st=660&gopid=416009&#entry416009
Magda said
http://arefiev-dm.livejournal.com/430207.html
zdjęcia wnętrza samolotu
Magda said
Magda said
Magda said
http://www.radioscanner.ru/forum/topic38398-43.html
Aja said
Nie widziałam tego nigdzie wcześniej.
Wklejam to tutaj, bo chodzi o analizę porównawczą zdjęć i pytania (i wnioski?) pojawiające się w związku z tym.
„…Zdjęcia są na rosyjskim blogu: http://smolensk.ws/blog/222.html – (ws – domena Niezależnego Państwa Samoa Zachodniego – być może dlatego wciąż są dostępne)…”
http://clouds.salon24.pl/192486,dwa-miejsca-katastrofy-cz-1
W komentarzach do tego artykułu też są ciekawe spostrzeżenia (Marioli) z linkami do kilku foto z satelity.
Aja said
Wśród tych na blogu:
http://smolensk.ws/blog/222.html
jest też takie:
może się przyda.
Na tym blogu jest dużo zdjęć z gotową analizą.
weronika said
weronika said
weronika said
weronika said
weronika said
weronika said
weronika said
weronika said
weronika said
http://en.fotoalbum.eu/smolensk
reszta zdjęć
Magda said
ze zdjęciami jest ten kłopot,że nie wiemy kiedy były robione.Nie ma daty ani godziny.Mam tylko kilka zdjęć,gdzie jest naniesiona data,reszta jest nieopisana.Wiemy,że części samolotu były przekładane.Nie wiemy kiedy tego dokonano.Stąd można dojść do mylnych wniosków.Widziałaś fruwające liny na filmie „Koli”.
Jeśli coś leżące obok podwozia,na filmie, jest kokpitem,to też nie zgadza się położenie tej części w stosunku do zdjęcia satelitarnego (zdjęcia sat.jest akurat opisane i pochodzi z 12.04).
Mnie się wydaje,że nie było czasu na rozbicie tego samolotu w innym miejscu i przewiezienie części na miejsce,gdzie je odnaleziono.
Natomiast było trochę czasu na poprzestawianie części po wypadku i nawet być może zabranie niektórych z nich (np.kokpit,który na zdjęciu sat. jest,na filmie chyba jest ,a na miejscu,gdzie przewieziono części wraku, go nie ma).
Nie wydaje mi się zatem,żeby miejsce katastrofy było inne.
Ciekawy na zdjęciu nr 8 jest ślad po kołach.Urywa się on w miejscu,które jest wypalonym kręgiem.Prawdopodobnie samolot przyziemił na lewych kołach,mocno przechylony na lewą stronę (stąd jedne koła są w błocie a drugie nie).Jechał z mocnym przechyłem kawałek i właśnie w miejscu,gdzie urywa się ślad kół nastąpił wybuch.Stąd wypalony krąg i brak kadłuba.W/g tego,co czytałam i słyszałam ta część samolotu-miejsce łączenia kadłuba i skrzydeł) jest specjalnie wzmacniana i nie mogła nastąpić dezintegracja tej części samolotu ,bez ładunku wybuchowego.Nie musiał być duży,wystarczyło,że był podłożony w odpowiednim miejscu.Najprawdopodobniej w ładowni.
weronika said
ja już Magda niczego nie wiem i nie rozumiem
muszę odpocząć i zdystansować się do wszystkich informacji, jakie ostatnio wchłonęłam
mam dziwne wrażenie, że coś bardzo ważnego i istotnego nam umyka
nie wiem tylko co
też uważam, że na przeniesienie wszystkich części nie było czasu
Magda said
a mnie powoli wszystko zaczyna pasować.
wiktol said
Patrząc na zdjęcie samolotu zastanawiam się nad rozkładem szczątków. Skrzydła z podoziem wyrastają w połowie długości kadłuba. Po katastrofie podwozia leżą najbardziej wysunięte do przodu a to co było przed nimi wyparowało. Istnieje też teoria zamiany samolotów opisana w komentarzach:
wiktol said
http://niepoprawni.pl/blog/164/gruppenfuehrer-kat
Magda said
http://ifotos.pl/zobacz/bcbff57b3_exxawn.jpg/
weronika said
koleina po stateczniku? czy to coś innego?
Magda said
nie wiem,trzeba to przejrzeć
Magda said
Magda said
Aśka said
Nie rozumiem tych zdjęć. Można prosić o komentarz?
Magda said
to drugie zdjęcie,to właściwie to samo tylko,że przejaskrawione.Chodziło o to,że tam jest mur czy jakieś ogrodzenie i przypuszczano,że za tym ogrodzeniem zostały schowane brakujące elementy kadłuba,które przeniesiono tam za pomocą jakiegoś dźwigu lub innej konstrukcji.
Drugie zdjęcie w zakreślonym miejscu, przypuszczalnie pokazuje część kadłuba z oknami ,umieszczoną za tym ogrodzeniem.
wiktol said
Czy słyszeli Państwo o śmierci dyrektora kancelarii premiera?
Odważne teksty i komentarze. natknąłem się na to tu:
http://niepoprawni.pl/blog/164/gruppenfuehrer-kat
a poniższe zdjęcie warto zobaczyć
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/fc01294eabc1daa8.html
PS. materiałów jest tek dużo, że trudno wszystko ogarnąć. Jeżeli powielam lub nie na temat to przepraszam.
Aśka said
pisałam już o tym na grypie w kwietniu
Aśka said
powyższe dotyczy pierwszego linka, tj. tej śmierci dyrektora kancelarii premiera.
A odnośnie szachownicy. Też zauważyłam, że coś nie gra z tymi odległościami, ale odpuściłam, bo nie znalazłam w necie takiego zbliżenia nieuszkodzonego samolotu. Dzięki za tę fotkę.
Prosto said
hmmm… zastanawiające zestawienie zdjęć, a już na pewno to drugie, pod spodem. Wcześniej tego nie zauważyłam.
weronika said
http://imgsrc.ru/main/pic_tape.php?ad=509301&pwd=&
Aśka said
Zdjęcie pierwsze: Zobaczcie, w którą stronę wpatrują się gapie. Tam leży znaczna część kadłuba.
weronika said
http://imgsrc.ru/main/pic_tape.php?ad=509301&way=&skp=72&pwd=
weronika said
http://imgsrc.ru/main/pic_tape.php?ad=509301&way=&skp=96&pwd=
wiktol said
Na początku tej strony jest zdjęcie – skłądanka obciętych drzew. na zdjęciu 10 idealnie prosta linia cięcia. To chyba lewe skrzydło. To już po ucięciu końca skrzydła. Jaka była długość skrzydła po zderzeniu z brzozą? czy pod kątem prostym do linii cięcia nie powinno być uszkodzeń i wyrwanych gałęzi przez lewe podwozie?
Andre said
http://www.mszkudlarek.pl/smolensk/galeria.php?dir=&sort=date&order=asc
Zbiorek zdjęć
Aśka said
kadłub koło autokomisu
http://faktysmolensk.salon24.pl/198881,kadlub-jest-widoczny-kolo-komisu
więcej zdjęć kadłuba
http://www.granagieldzie.pl/viewtopic.php?f=34&t=297&sid=b135f56df283ffb42b35c27c04a037ab&start=130
Magda said
http://picasaweb.google.ru/Amlmtr/MWzNeJ#5459759647224877138
a co leży za lampami?
Aśka said
http://picasaweb.google.ru/Amlmtr/MWzNeJ#5459759647224877138
Piszesz o tym zdjęciu? Myślę, że to jakieś betonowe płyty.
Robos said
http://www.hcfor.pl/katastrofy-lotnicze-i-morskie/13143-szcz-tki-ze-smole-ska-i-cia-ofiar.html
ndb2010 said
http://clouds.web-album.org/album/9697,lotnisko-i-okolice-10-04-2010
Magda said
zdj.3-wieża usytuowana na wzniesieniu
zdj.9-która to mogła być godzina?
zdj.11-jeśli zdj.3 to wieża to co jest na zdj.11?
zdj.17-ciekawa wklejka z interfax
ZDJ.20-CO LEŻY W GŁĘBI?
zdj.22-co to za cześć?
zdj.29-ślad po skrzydle?
zdj.36-statecznik?
zdj.43-jaki mieli powód do radości?
zdj.52-a po co tam pies?
zdj.69-dlaczego prawa cześć statecznika jest dłuższa niż lewa?
Magda said
Dowodem jest przypadkowe skrzydło?
fot. M. Borawski
Fragment skrzydła – które miało ulec zniszczeniu po zderzeniu prezydenckiego Tu-154M z brzozą rosnącą przed lotniskiem w Smoleńsku – może nie być częścią polskiego samolotu. Jeśli te informacje znalazłyby potwierdzenie w badaniach eksperckich, mogłoby się okazać, że przebieg katastrofy był inny niż ten zaprezentowany już następnego dnia po tragedii.
Według portalu Smoleńsk2010, fragment samolotu – uchodzący do tej pory za skrzydło tupolewa odłamane po zderzeniu z brzozą – skrzydłem Tu-154M nie jest. Ponadto owa część podczas rekonstrukcji wraku została umieszczona w miejscu prawego statecznika poziomego. Pochodzenie tego fragmentu mogłyby ustalić badania eksperckie. Jeśli te spostrzeżenia okazałyby się słuszne, to należałoby na nowo odpowiedzieć na pytanie o przebieg ostatnich chwil lotu prezydenckiego samolotu. Czy rzeczywiście Tu-154M zderzył się z brzozą i co było bezpośrednią przyczyną katastrofy? W ocenie internautów, obecność fragmentu innego samolotu może też świadczyć, że przed lotniskiem, owszem, doszło do kolizji, ale dwóch maszyn. Tu powraca hipoteza zamachu i przygotowania „ścinki drzew” pod tezę niskiego lotu Tu-154M. Na istnienie drugiej maszyny mogą wskazywać m.in. liczne ślady kół w miejscu tragedii czy relacje świadków, którzy mówili o dwóch błyskach ognia, wybuchu oraz odgłosach silnika bardziej przypominających pracę mniejszej jednostki. Na ile wersja internautów jest realna? Trudno ocenić. Z pewnością jednak zastanawia, jak Rosjanom udało się tak szybko ustalić szczegóły dotyczące toru lotu Tu-154M. Przecież media informacje te przekazywały już następnego dnia po katastrofie. W ocenie doświadczonego lotnika (nazwisko do wiadomości redakcji), w sytuacji braku szczegółowych danych na temat parametrów lotu takich szczegółów nie można pomijać w rozważaniach o przyczynach katastrofy. Jego zdaniem, warto szukać odpowiedzi na pytania, czy kolizja maszyny z brzozą mogła spowodować opisywane zniszczenia samolotu i czy odłamana część skrzydła mogła – tak jak to opisywali świadkowie – pionowo utknąć w ziemi. – Kluczowe w wyjaśnianiu przyczyn tragedii są jednak kompletne zapisy z czarnych skrzynek – ocenił pilot.
MA
http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20100721&typ=po&id=po21.txt
max said
Głos autora filmiku vs. wywiad z autorem w TVNie
Magda said
http://clouds.web-album.org/photo/300419,kola-tu154-smolensk
zdj.7-ile tych kół w końcu tam jest?
zdj.16-koła boczne
ndb2010 said
Coś chyba za dużo kół.
JWS said
(7) wygląda tak jakby przywieziono to na ,,dwukółkach”, stąd o jedną parę za dużo.
Aśka said
http://fymreport.polis2008.pl/?p=251
Różnice pomiędzy drzwiami samolotu przed wypadkiem, a drzwiami sfotografowanymi na miejscu zdarzenia w Smoleńsku.
greczyn said
A tu na temat fałszowania zdjęć
http://fymreport.polis2008.pl/?p=303&cpage=1#comment-6
Andre said
umiejscowienie TZW
„CZOŁGU” I TROCHĘ ZDJĘĆ
WIĘCEJ
http://clouds.web-album.org/photo/315210,kola-tu154-smolensk
Magda said
jeśli ktoś wie,to prosiłabym o opis:co jest na tym zdjęciu?
http://wiadomosci.onet.pl/150328,21,2,pokaz.html
Andre said
Najprawdopodobniej skrzydło z samolotu bezzałogowego!!!
Wymieszane z szczątkami TU-154M
JWS said
http://smolensk2010.cba.pl/dziwna_katastrofa/goscinne_skrzydlo/index.html
JWS said
Kwadratowy profil natarcia :
W Tu jest obły, a walnięcie w cokolwiek nie mogło spowodować
takiego kształtu jakby od kowala.
To zdjęcie pochodzi z innego wypadku, albo to nie jest skrzydło naszego.
Magda said
nie chce się otworzyć ta strona.
Tak czy inaczej,wygląda na to,że tam mogły zderzyć się dwa samoloty,bo jak inaczej wytłumaczyć nadmiar skrzydeł i nadmiar kół.
Andre-pamiętasz,szukałam kiedyś przedniego koła i dałeś link do zdjęć,gdzie takie koło leżało,tylko,że obok leżało jeszcze jedno.Czyli było ich za dużo,bo przednie koło było pojedyncze.
Andre said
Tu-154M miał podobno koło zapasowe z sobą !!!
To niepotwierdzone ale nie jest to żart
Aśka said
Co to za część z pierwszych sekund filmu i gdzie leży? Ktoś wie?
http://www.bild.de/BILD/video/clip/no-pre-roll/2010/04/11/tag-danach.html
ndb2010 said
jak dla mnie jest to złudzenie. widac kawałek skrzydła i w tle białe tasmy ogradzajacy teren
Aśka said
Konrad, przeniosłeś sobie do painta i powiększyłeś?
Aśka said
to z pewnością nie są taśmy
Aśka said
Konrad, a spójrz na to
ndb2010 said
nie jestem ekspertem w analizie zdjec. Wydaje mi sie ze to nie caly samolot. Np natym zdjeciu ogon lezy pod innym katem niz sugerowana calosc. ale tak jak wspomnialem nie jestem ekspertem w ocenie zdjec dlatego nie nie czuje sie na silach zabierac wiazacego glosu w tej sprawie. osobiscie wydaje mi sie ze to zludzenie. W tej kwesii kazdy ma prawo do samodzielnej oceny.
pozdrawiam
Magda said
zdjęcia ze Smoleńska z 11.04(tak przynajmniej są opisane)i z października:
http://imgsrc.su/para-moto1/20114406.html
Magda said
i takie coś jeszcze znalazłam:
JWS said
Ten samolot nie ścinał żadnych drzew i daje wrażenie lądowania.
JWS said
0:30 – jeśli ktoś jeszcze powie, że tą brzozę ściął Tu154, to ja jestem czeski film.
max said
no prosze – to sa zdjecia tego drugiego rzekomo nieuzywanego podejscia – ladny teren i plaski jak stół
JWS said
Nie taki płaski, ale sprawa wydaje się prosta :
http://www.filefactory.com/file/b4f162b/n/brzozka.zip
Magda said
Biało-czerwone skrzydło wisiało na drzewie przy garażach, fotografował je mężczyzna w skórzanej kurtce
Tupolew ściął brzozę bez utraty skrzydła
„Nasz Dziennik” dotarł do relacji naocznego świadka zderzenia Tu-154M z brzozą 10 kwietnia ubiegłego roku na Siewiernym. Z informacji, które mężczyzna 14 kwietnia przekazał również prokuratorowi Tomaszowi Mackiewiczowi, wynika, że maszyna ścięła pień rosnącego na trzymetrowym wzniesieniu drzewa, nie tracąc żadnego z elementów.
http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20110105&typ=po&id=po01.txt
Magda said
przypominam także,że w dzisiejszym wydaniu Gazety Polskiej jest dodatek specjalny-film „Mgła”
Janek said
Chyba mamy w koncu ten kokpit ==> zdjecie pierwsze na ponizszej stronie.
!!! Zaznaczam, ze zdjecia sa drastyczne – widac ciala !!!
http://ciszu2.salon24.pl/275041,zdjecia-cial
Moznaby go bylo umiejscowic na zdjeciach satelitarnych z 11 i 12 kwietnia…