Ndb2010's Blog

"Kiedy wyeliminuje się niemożliwe wówczas to, co zostanie, bez względu na to, jak byłoby nieprawdopodobne, musi być prawdą." Arthur Conan Doyle

Zdjęcia ze Smoleńska

pastedGraphic

********************************************************************************************************

http://www.flickr.com/photos/digitalglobe-imagery/4515204703/sizes/o/

W linku powyżej największa wersja zdjęcia satelitarnego po katastrofie (niestety to nie jest to oczekiwane zdjęcie CIA, ale może wkrótce…)

********************************************************************************************************

Rysunek S.Amielina na podstawie zapisów czarnej skrzynki Tu-154m

*****************************************************************************************************

Analiza S.Amielina jest niepełna i opuszcza kilka istotnych luk i niezgodności. Na koniec analizy zapisów będziemy chcieli opracowac własną animację trajektrorii lotu uwzgedniająca prawdziwe i fałszywe nadajniki NDB i odległości. Na ten czas można ewentualnie wykorzystac tą analizę.

http://video.yandex.ru/search.xml?text=smolensk%20zdjecia&where=all&id=64860736

********************************************************************************************************

BARDZO DOBRA BAZA ZDJĘĆ TWÓRCY BLOGA : http://clouds.salon24.pl/

http://clouds.web-album.org/

********************************************************************************************

************

Odcinek od 2 km do 1.1km

 

zdj.1

 

 

zdj2

 

zdj3

 

zdj4

 

zdj5

Komentarzy 99 to “Zdjęcia ze Smoleńska”

  1. Aśka said

    http://www.telewizja.124.pl/smolensk/15.jpg

  2. Aśka said

    może znajdziesz Konrad jakieś nieznane jeszcze zdjęcie
    http://www.telewizja.124.pl/index2.html

    poprzedni wpis można skasować, pomyliłam adres

    • ndb2010 said

      Dzięki, dwa lub trzy zdjęcia można wyróżnic i umieścic na podstronie. Resztę czyli link do strony można umieścic w galerii. Mam tylko prośbę, czy jest możliwe oddzielenie zdjęc ofiar?

  3. Aśka said

    http://www.bibula.com/?p=22203
    Dymiący nagan – do nieprzyjaciół Moskali
    Aktualizacja: 2010-05-28 12:50 pm

    Na portalu Flickr do obejrzenia jest zdjęcie satelitarne miejsca katastrofy smoleńskiej umieszczone tam przez firmę Digital Globe, wykonane w najwyższej rozdzielczości, jaką wolno publikować komercjalnie w ramach ograniczeń, jakie na cywilne wykorzystanie technologii rozpoznania satelitarnego nakłada Pentagon – 50cm. Zjęcie ma 2526×2524 pixele (6,3MP) i 5170146 bajtów (ponad 5MB) link: http://www.flickr.com/photos/digitalglobe-imagery/4515204703/sizes/o/

    Warto wrzucić to zdjęcie na monitor o prawdziwie wysokiej rozdzielczości, np. na Viewsonic VP 2290b lub podobny, z rozdzielczością 3,840 x 2,400 znaną jako QUXGA-Wide alboWQUXGA. W braku kosztownego i bardzo trudnego do kupienia monitora WQUXGA, znośnym substytutem jest WQXGA 2560×1600, na przykład 30-calowy Apple Cinema Display. Uczta duchowa, zgadnijcie dlaczego?

    Bo na tym zdjęciu, u samej góry pola szczątków prezydenckiego Tu-154M, leży kokpit. Ten sam zaginiony kokpit, który podobno rozprysł się w tysiące szczątków, i którego brak jest we wraku złożonym na kupę pod gołym niebem na oficjalnych zdjęciach MAK. [zob. zdjęcie poniżej

    Publikacja tego zdjęcia to uprzejme przypomnienie ze strony USA, że istnieje dla was, towarzysze, kilka konsekwencji sytuacji smoleńskiej, o których dyskutujecie tylko między sobą, ściszonym głosem, zawsze pod gołym niebem, nigdy w pomieszeniach zamkniętych, choćby fachowcy wasi zapewniali was z ręką na sercu o jakości odpluskwiania gabinetów.

    1. Skoro istnieją zdjęcia jawne, w rozdzielczości 50 cm, to istnieją również i znajdują się w rękach odpowiednich agencji amerykańskich zdjęcia tajne, wykonane przez satelity wojskowe lepsze o dwie generacje, o których rozdzielczości nie miejsce tu spekulować. Więc wicie, rozumicie, kto ma wiedzieć, ten wie, co się stało. No i wie, że kabinę pilotów mieliście w swoich rękach w całości, zanim tajemniczo wysublimowała w atmosferę.

    2. Ktokolwiek ma wystarczające cojones, by chcieć ustalić postęp niwelowania miejsca katastrofy spychaczami, potrzebuje tylko zakupić od firmy Digital Globe komercjalne zdjęcia tego samego miejsca w rozdzielczości 50cm wykonane w kolejne dni po katastrofie. Albo poprosić o ich udostępnienie bezpłatnie. Parametry orbitalne satelity który wykonał zdjecia z 12 kwietnia są opublikowane. Policzcie sobie sami, towarzysze, w jakich odstępach czasu jego kamery przelatują nad miejscem katastrofy, a bedziecie mieli pojęcie jak szczegółowa jest cywilna, dostępna każdemu, dokumentacja waszych robót ziemnych na miejscu katastrofy.

    3. Ci, którzy noszą mundury za oceanem i mają dostęp do zdjęć o dwie generacje lepszych, są w stanie ocenić niepokojący artefakt w polu szczątków, widoczny na zdjęciach Digital Globe, ktorego nie da się ocenić w rozdzielczości 50cm, zwłaszcza na amatorskich monitorach. Otóż poniżej kokpitu,w dół i na prawo, tam, gdzie logicznie powinna się znajdować kabina pasażerska, widać regularnie kolisty krąg zaczernionej ziemi o średnicy pi razy oko 20-25 metrów. Czy to jest miejsce eksplozji czegoś, co poddało glebę daleko wyższej temperaturze niż płonące paliwo lotnicze, czy tylko mchy i porosty podlegające ochronie przyrody, zapewne do tego czasu ocenili już specjaliści w pomieszczeniach bez okien, gdzieś niedaleko od Waszyngtonu.

    Więc wiecie co, chłopaki? Przestańcie Polakom wieszać kluski na uszach, jak się to ładnie w rosyjskim idiomie ujmuje. Kto ma wiedzieć, co się stało pod Smoleńskiem, ten już wie, w następstwie czego siedzicie na politycznej i strategicznej bombie.

    Stary Wiarus

  4. Magda said

    No to mi zginęło przednie koło,po przejrzeniu tych zdjęć okazuje się,że część,która uważałam za przednie koło,to były koła boczne,a tego pojedynczego,przedniego ni ma.

  5. Vaclav vel Andre ect said

    @ Magda
    Twoje słowa: (acz frywolne) z grypa666
    ” prosisz- masz” :0

  6. Vaclav vel Andre ect said

    @ DO KONRADA- JEŚLI DOJDZIESZ DO WNIOSKU ŻE TRZEBA TO USUNĄĆ – TO USUŃ – ALE NIE MOGĘ SIĘ POWSTRZYMAĆ
    KTOŚ KIEDYŚ TEŻ WALCZYŁ O PRAWDĘ
    CZĘŚĆ WSZYSTKIM KTÓRZY ODDALI NAJWYŻSZĄ DANINĘ ZA SŁOWA:

    BÓG, HONOR,OJCZYZNA.

    Marianna Popiełuszko:

    „Kto we łzach sieje, żąć będzie w radości”

    i dalej http://wiadomosci.onet.pl/2180506,11,jutro_uroczystosci_beatyfikacyjne_ks_popieluszki,item.html

    • ndb2010 said

      Gdyby większość Polaków w obecnej sytuacji wkroczyła na drogę prawdy, stalibyśmy się narodem wolnym już teraz.
      ~ Jerzy Popiełuszko

      Ci którzy zginęli w Katyniu oddali życie za honor żołnierza polskiego. Oby obecni żołnierze na nowo zrozumieli co to słowo honor. Honor to połączenie odwagi i prawdy.

  7. Vaclav vel Andre ect said

    http://www.granagieldzie.pl/viewtopic.php?f=34&p=7524&sid=e08b965b7402389b609851b50dcd2ca6
    SPOR ZDJĘĆ I ANALIZA – BLOG
    JEŚLI NIE W TYM MIEJSCU ALBO NIE NA TEMAT PROSZĘ WYKASOWAĆ!!!

  8. Vaclav vel Andre ect said

    http://www.wikimapia.org/#lat=54.8226951&lon=32.0501232&z=16&l=28&m=b&gz=0;320492435;548208037;10514;29051;24676;36715;19097;30287;20384;25219;18882;12486;0;0
    Interaktywna mapa z możliwością mierzenia „łamanych ” odcinków na badanym przez nas terenie MORDU

  9. weronika said

  10. weronika said

    dokładnie- podwozie

    • weronika said

      dość głębokie to ubłocenie, jak na lądowanie na grzbiecie

      • weronika said

        „@Bolesław Bolesławski
        Zdjęcie dowodzi, że zespół podwozia zanurzył się w błocie bardzo głęboko. Zdecydowanie chybione jest stwierdzenie, że mogło to mieć miejsce daleko przed miejscem rozbicia samolotu, tam gdzie Tupolev sciął drzewko na wysokości 2,5 metra. Nawet jeżeli samolot dotknął ziemi kołami w tamtym miejscu, to płytko (być może ziemia była twarda), ponieważ następnie udało się załodze nieco podnieść maszynę i oderwać się od ziemi.

        Koła ubłocone prawie aż pod sam kadłub musiały zostać w miejscu katastrofy – to dla mnie nie ulega wątpliwości. Teraz opcje są dwie:
        1. Albo samolot lądował awaryjnie na kołach i pierwsze ślady (wystarczająco głębokie) pochodzą od jego kół.
        2. Zgodnie z pierwszymi spekulacjami samolot dotknął ziemi najpierw górną stroną będąc odwróconym „do góry nogami” – jednak poszczególne podzespoły koziołkowały wielokrotnie i dlatego zespoły podwozia unurzały się w błocie tak bardzo. Teza taka w większym stopniu (choć też nie całkowicie) uzasadniałaby całkowite unicestwienie przedziału pasażerskiego (który wbił się w ziemię – jak próbowano początkowo dezinformować)
        Jednak zabrudzenie zespołu podwozia, a w szczególności wspornika sugeruje, że całość zespołu jezdnego wbiła się w błoto i z dużą siłą była wleczona pchając zwały błota i gałęzi przed sobą – do momentu, w którym całość przewróciła się do góry kołami.
        2010-05-13 23:33
        El Ohido Siluro 13 324 TOPOLOGIA ZBRODNI el.ohido.siluro.salon24.pl”

  11. Magda said

    zdjecia z forum samochodowego ze Smoleńska,może coś się przyda
    http://www.smolensk-auto.ru/forum/index.php?showtopic=16192&st=660&gopid=416009&#entry416009

  12. Aja said

    Nie widziałam tego nigdzie wcześniej.
    Wklejam to tutaj, bo chodzi o analizę porównawczą zdjęć i pytania (i wnioski?) pojawiające się w związku z tym.

    „…Zdjęcia są na rosyjskim blogu: http://smolensk.ws/blog/222.html – (ws – domena Niezależnego Państwa Samoa Zachodniego – być może dlatego wciąż są dostępne)…”

    http://clouds.salon24.pl/192486,dwa-miejsca-katastrofy-cz-1

    W komentarzach do tego artykułu też są ciekawe spostrzeżenia (Marioli) z linkami do kilku foto z satelity.

  13. weronika said

  14. weronika said

  15. weronika said

  16. weronika said

  17. weronika said

  18. weronika said

  19. weronika said

  20. weronika said

  21. weronika said

    http://en.fotoalbum.eu/smolensk

    reszta zdjęć

    • Magda said

      ze zdjęciami jest ten kłopot,że nie wiemy kiedy były robione.Nie ma daty ani godziny.Mam tylko kilka zdjęć,gdzie jest naniesiona data,reszta jest nieopisana.Wiemy,że części samolotu były przekładane.Nie wiemy kiedy tego dokonano.Stąd można dojść do mylnych wniosków.Widziałaś fruwające liny na filmie „Koli”.
      Jeśli coś leżące obok podwozia,na filmie, jest kokpitem,to też nie zgadza się położenie tej części w stosunku do zdjęcia satelitarnego (zdjęcia sat.jest akurat opisane i pochodzi z 12.04).
      Mnie się wydaje,że nie było czasu na rozbicie tego samolotu w innym miejscu i przewiezienie części na miejsce,gdzie je odnaleziono.
      Natomiast było trochę czasu na poprzestawianie części po wypadku i nawet być może zabranie niektórych z nich (np.kokpit,który na zdjęciu sat. jest,na filmie chyba jest ,a na miejscu,gdzie przewieziono części wraku, go nie ma).
      Nie wydaje mi się zatem,żeby miejsce katastrofy było inne.
      Ciekawy na zdjęciu nr 8 jest ślad po kołach.Urywa się on w miejscu,które jest wypalonym kręgiem.Prawdopodobnie samolot przyziemił na lewych kołach,mocno przechylony na lewą stronę (stąd jedne koła są w błocie a drugie nie).Jechał z mocnym przechyłem kawałek i właśnie w miejscu,gdzie urywa się ślad kół nastąpił wybuch.Stąd wypalony krąg i brak kadłuba.W/g tego,co czytałam i słyszałam ta część samolotu-miejsce łączenia kadłuba i skrzydeł) jest specjalnie wzmacniana i nie mogła nastąpić dezintegracja tej części samolotu ,bez ładunku wybuchowego.Nie musiał być duży,wystarczyło,że był podłożony w odpowiednim miejscu.Najprawdopodobniej w ładowni.

      • weronika said

        ja już Magda niczego nie wiem i nie rozumiem
        muszę odpocząć i zdystansować się do wszystkich informacji, jakie ostatnio wchłonęłam

        mam dziwne wrażenie, że coś bardzo ważnego i istotnego nam umyka
        nie wiem tylko co

        też uważam, że na przeniesienie wszystkich części nie było czasu

      • Magda said

        a mnie powoli wszystko zaczyna pasować.

      • wiktol said

        Patrząc na zdjęcie samolotu zastanawiam się nad rozkładem szczątków. Skrzydła z podoziem wyrastają w połowie długości kadłuba. Po katastrofie podwozia leżą najbardziej wysunięte do przodu a to co było przed nimi wyparowało. Istnieje też teoria zamiany samolotów opisana w komentarzach:

      • wiktol said

        http://niepoprawni.pl/blog/164/gruppenfuehrer-kat

  22. Magda said

    http://ifotos.pl/zobacz/bcbff57b3_exxawn.jpg/

  23. Magda said

  24. Magda said


    • Aśka said

      Nie rozumiem tych zdjęć. Można prosić o komentarz?

      • Magda said

        to drugie zdjęcie,to właściwie to samo tylko,że przejaskrawione.Chodziło o to,że tam jest mur czy jakieś ogrodzenie i przypuszczano,że za tym ogrodzeniem zostały schowane brakujące elementy kadłuba,które przeniesiono tam za pomocą jakiegoś dźwigu lub innej konstrukcji.
        Drugie zdjęcie w zakreślonym miejscu, przypuszczalnie pokazuje część kadłuba z oknami ,umieszczoną za tym ogrodzeniem.

  25. wiktol said

    Czy słyszeli Państwo o śmierci dyrektora kancelarii premiera?
    Odważne teksty i komentarze. natknąłem się na to tu:

    http://niepoprawni.pl/blog/164/gruppenfuehrer-kat

    a poniższe zdjęcie warto zobaczyć
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/fc01294eabc1daa8.html

    PS. materiałów jest tek dużo, że trudno wszystko ogarnąć. Jeżeli powielam lub nie na temat to przepraszam.

    • Aśka said

      pisałam już o tym na grypie w kwietniu

    • Aśka said

      powyższe dotyczy pierwszego linka, tj. tej śmierci dyrektora kancelarii premiera.

      A odnośnie szachownicy. Też zauważyłam, że coś nie gra z tymi odległościami, ale odpuściłam, bo nie znalazłam w necie takiego zbliżenia nieuszkodzonego samolotu. Dzięki za tę fotkę.

    • Prosto said

      hmmm… zastanawiające zestawienie zdjęć, a już na pewno to drugie, pod spodem. Wcześniej tego nie zauważyłam.

  26. weronika said

    http://imgsrc.ru/main/pic_tape.php?ad=509301&pwd=&

  27. weronika said

    http://imgsrc.ru/main/pic_tape.php?ad=509301&way=&skp=72&pwd=

  28. weronika said

    http://imgsrc.ru/main/pic_tape.php?ad=509301&way=&skp=96&pwd=

  29. wiktol said

    Na początku tej strony jest zdjęcie – skłądanka obciętych drzew. na zdjęciu 10 idealnie prosta linia cięcia. To chyba lewe skrzydło. To już po ucięciu końca skrzydła. Jaka była długość skrzydła po zderzeniu z brzozą? czy pod kątem prostym do linii cięcia nie powinno być uszkodzeń i wyrwanych gałęzi przez lewe podwozie?

  30. Andre said

    http://www.mszkudlarek.pl/smolensk/galeria.php?dir=&sort=date&order=asc

    Zbiorek zdjęć

  31. Aśka said

    kadłub koło autokomisu
    http://faktysmolensk.salon24.pl/198881,kadlub-jest-widoczny-kolo-komisu

    więcej zdjęć kadłuba
    http://www.granagieldzie.pl/viewtopic.php?f=34&t=297&sid=b135f56df283ffb42b35c27c04a037ab&start=130

  32. Magda said

    http://picasaweb.google.ru/Amlmtr/MWzNeJ#5459759647224877138

    a co leży za lampami?

  33. Robos said

    http://www.hcfor.pl/katastrofy-lotnicze-i-morskie/13143-szcz-tki-ze-smole-ska-i-cia-ofiar.html

  34. ndb2010 said

    http://clouds.web-album.org/album/9697,lotnisko-i-okolice-10-04-2010

    • Magda said

      zdj.3-wieża usytuowana na wzniesieniu
      zdj.9-która to mogła być godzina?
      zdj.11-jeśli zdj.3 to wieża to co jest na zdj.11?
      zdj.17-ciekawa wklejka z interfax
      ZDJ.20-CO LEŻY W GŁĘBI?
      zdj.22-co to za cześć?
      zdj.29-ślad po skrzydle?
      zdj.36-statecznik?
      zdj.43-jaki mieli powód do radości?
      zdj.52-a po co tam pies?
      zdj.69-dlaczego prawa cześć statecznika jest dłuższa niż lewa?

    • Magda said

      Dowodem jest przypadkowe skrzydło?
      fot. M. Borawski

      Fragment skrzydła – które miało ulec zniszczeniu po zderzeniu prezydenckiego Tu-154M z brzozą rosnącą przed lotniskiem w Smoleńsku – może nie być częścią polskiego samolotu. Jeśli te informacje znalazłyby potwierdzenie w badaniach eksperckich, mogłoby się okazać, że przebieg katastrofy był inny niż ten zaprezentowany już następnego dnia po tragedii.

      Według portalu Smoleńsk2010, fragment samolotu – uchodzący do tej pory za skrzydło tupolewa odłamane po zderzeniu z brzozą – skrzydłem Tu-154M nie jest. Ponadto owa część podczas rekonstrukcji wraku została umieszczona w miejscu prawego statecznika poziomego. Pochodzenie tego fragmentu mogłyby ustalić badania eksperckie. Jeśli te spostrzeżenia okazałyby się słuszne, to należałoby na nowo odpowiedzieć na pytanie o przebieg ostatnich chwil lotu prezydenckiego samolotu. Czy rzeczywiście Tu-154M zderzył się z brzozą i co było bezpośrednią przyczyną katastrofy? W ocenie internautów, obecność fragmentu innego samolotu może też świadczyć, że przed lotniskiem, owszem, doszło do kolizji, ale dwóch maszyn. Tu powraca hipoteza zamachu i przygotowania „ścinki drzew” pod tezę niskiego lotu Tu-154M. Na istnienie drugiej maszyny mogą wskazywać m.in. liczne ślady kół w miejscu tragedii czy relacje świadków, którzy mówili o dwóch błyskach ognia, wybuchu oraz odgłosach silnika bardziej przypominających pracę mniejszej jednostki. Na ile wersja internautów jest realna? Trudno ocenić. Z pewnością jednak zastanawia, jak Rosjanom udało się tak szybko ustalić szczegóły dotyczące toru lotu Tu-154M. Przecież media informacje te przekazywały już następnego dnia po katastrofie. W ocenie doświadczonego lotnika (nazwisko do wiadomości redakcji), w sytuacji braku szczegółowych danych na temat parametrów lotu takich szczegółów nie można pomijać w rozważaniach o przyczynach katastrofy. Jego zdaniem, warto szukać odpowiedzi na pytania, czy kolizja maszyny z brzozą mogła spowodować opisywane zniszczenia samolotu i czy odłamana część skrzydła mogła – tak jak to opisywali świadkowie – pionowo utknąć w ziemi. – Kluczowe w wyjaśnianiu przyczyn tragedii są jednak kompletne zapisy z czarnych skrzynek – ocenił pilot.
      MA
      http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20100721&typ=po&id=po21.txt

  35. max said

    Głos autora filmiku vs. wywiad z autorem w TVNie

  36. Magda said

    http://clouds.web-album.org/photo/300419,kola-tu154-smolensk
    zdj.7-ile tych kół w końcu tam jest?
    zdj.16-koła boczne

  37. Aśka said

    http://fymreport.polis2008.pl/?p=251
    Różnice pomiędzy drzwiami samolotu przed wypadkiem, a drzwiami sfotografowanymi na miejscu zdarzenia w Smoleńsku.

  38. Andre said

    umiejscowienie TZW
    „CZOŁGU” I TROCHĘ ZDJĘĆ

    WIĘCEJ
    http://clouds.web-album.org/photo/315210,kola-tu154-smolensk

  39. Magda said

    jeśli ktoś wie,to prosiłabym o opis:co jest na tym zdjęciu?
    http://wiadomosci.onet.pl/150328,21,2,pokaz.html

  40. Aśka said

    Co to za część z pierwszych sekund filmu i gdzie leży? Ktoś wie?
    http://www.bild.de/BILD/video/clip/no-pre-roll/2010/04/11/tag-danach.html

  41. Magda said

    zdjęcia ze Smoleńska z 11.04(tak przynajmniej są opisane)i z października:
    http://imgsrc.su/para-moto1/20114406.html

  42. Magda said

    Biało-czerwone skrzydło wisiało na drzewie przy garażach, fotografował je mężczyzna w skórzanej kurtce
    Tupolew ściął brzozę bez utraty skrzydła

    „Nasz Dziennik” dotarł do relacji naocznego świadka zderzenia Tu-154M z brzozą 10 kwietnia ubiegłego roku na Siewiernym. Z informacji, które mężczyzna 14 kwietnia przekazał również prokuratorowi Tomaszowi Mackiewiczowi, wynika, że maszyna ścięła pień rosnącego na trzymetrowym wzniesieniu drzewa, nie tracąc żadnego z elementów.
    http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20110105&typ=po&id=po01.txt

  43. Janek said

    Chyba mamy w koncu ten kokpit ==> zdjecie pierwsze na ponizszej stronie.

    !!! Zaznaczam, ze zdjecia sa drastyczne – widac ciala !!!
    http://ciszu2.salon24.pl/275041,zdjecia-cial

    Moznaby go bylo umiejscowic na zdjeciach satelitarnych z 11 i 12 kwietnia…

Dodaj odpowiedź do Aśka Anuluj pisanie odpowiedzi