Ndb2010's Blog

"Kiedy wyeliminuje się niemożliwe wówczas to, co zostanie, bez względu na to, jak byłoby nieprawdopodobne, musi być prawdą." Arthur Conan Doyle

TU – 154M Lux – numer boczny: 101 – Zdjęcia, wideo i dane techniczne

 

Lądowanie Tu-154m (Tu 154M 101-go around)

http://www.youtube.com/watch?v=xSLz4730MAM&feature=related

———————————————————————————————————————————————–

Tu-154 m. Zdjęcia i flimy.

http://www.wykop.pl/ramka/348710/tu-154-zdjecia-i-filmy-jakich-nie-zobaczysz-nigdzie/

————————————————————————————————————————————————-

]

http://www.militarium.net/viewart.php?aid=617

Garść informacji technicznych (nie obejmuje ostatnich zmian)

W odróżnieniu od maszyn seryjnych, nasze Tupolewy otrzymały w trakcie użytkowania i kolejnych remontów/przeglądów przede wszystkim nowoczesne wyposażenie awioniczne. Stały się tym samym jednymi z bardziej zaawansowanych Tu-154 użytkowanych na świecie. Kabina pilotów to mozaika starych przyrządów radzieckich z zachodnimi. Urządzenia łączności stanowią radiostacje KF Mikron, UKF Orłan-85ST, telefon satelitarny (od 2008 roku), radiostacja R-855UM, urządzenie łączności wewnętrznej SPU-7B, system głośnikowy SGS-25, magnetofon rejestracji rozmów załogi Mars BM. Bezpieczeństwo wykonywania zadań w powietrzu umożliwiają nowoczesne urządzenia nawigacyjne. Należą do nich:

•zdwojony system nawigacyjny FMS UNS-1D (produkcji Universal Avionics) z komputerem nawigacyjnym Navigation Computer Unit (NCU) oraz dwoma panelami sterowania i kontroli (FPCDU – Flat Panel Control Display Unit) i dwoma kompletami dwunastokanałowych odbiorników GPS z antenami CI 401;

•radiokompas ARK-15M,

•radiowysokościomierz RW-5M,

•system nawigacji i lądowania Kurs-MP-70,

•dodatkowy odbiornik nawigacyjny GPS Bendix/King KLN-89, wcześniej użytkowany był odbiornik Garmin 155XL, samolot o n/b 101 posiadał kolejny odbiornik GPS-1000 z anteną typ CI 401,

•odbiornik sygnałów radiowych Radio Reference Sensor z anteną DME, splitterem sygnałów VOR,

•system sterowania samolotem ABSU-154-2,

•system kursowy TKS-P2,

•system danych aerodynamicznych WBE-SWS,

•system zobrazowania powierzchni ziemi i ostrzegania o zbliżaniu do przeszkód terenowych TAWS

•system antykolizyjny TCAS-II (wykrywa do 45 obiektów, obrazuje 30 z nich),

•radar pogodowy RDR-4B,

•wyświetlacz wielofunkcyjny MFD-640,

•dopplerowski miernik kąta znoszenia i prędkości podróżnej DISS-013,

•przenośny napęd dysków (Omega DTU) na stanowisku nawigatora.

————————————————————————————————————————————————-

Tu-154M Features

Szczegółowa specyfikacja techniczna  Tu-154m. Wersja w języku angielskim.

http://www.igfly.com/features.php

————————————————————————————————————————————————-

Plan lotu

Reklamy

Komentarzy 21 to “TU – 154M Lux – numer boczny: 101 – Zdjęcia, wideo i dane techniczne”

  1. Magda said

    http://lotnictwo.net.pl/6-spotting/33-zdjecia/24720-nasze_zdjecia_101_tu_154m.html
    tu jest trochę zdjęć

  2. Magda said

  3. ndb2010 said

    http://www.plastikowe.pl/galerie/tu-154m

    zdjecia z tu 154m

  4. Magda said

    http://www.flickr.com/photos/digitalglobe-imagery/4515204703/sizes/o/

  5. Magda said

    http://www.skrzydla.org/photodb.php?stp=true&t_reg=101&begin=15&limits=60

  6. Magda said

  7. woockie said

    Tu-154 Instrukcja użytkowania i dynamika samolotu

    Po rosyjsku
    http://peb.pl/nauka-i-technika/812732-tu-154-instrukcja-uzytkowania-i-dynamika.html

    Jesli potrzeba wysle na maila.

  8. Magda said

    Czy ktoś widział na zdjęciach przednie koło,ale tak,żeby to było bezspornie przednie koło,bo na zdjęciach z Faktu,leży koło,ale trudno stwierdzić czy ono jest przednie.

  9. aaa said

    http://smolensk.ws/blog/222.html dużo nowych zdjęc, niewiem czy już to było?

  10. Andre said

    http://www.plastikowe.pl/galerie/tu-154m

    zdjęcia TUTKI sprzed 10 kwietnia!!

  11. Aśka said

    W którym miejscu TU-154 miał taki napis: (coś tam coś tam) SF?

  12. Aśka said

    A tu link do zdjęć Tutka opatrzone datą wykonania
    http://jetphotos.net/showphotos.php?offset=0&where=|||||||1|||||101|||||||||||||||||||||||||||||||||||

  13. anka said

    <a target='_blank' title='ImageShack – Image And Vid następne koło

  14. Pro Publico Bono said

    http://www.acontrario.pl/viewtopic.php?f=23&t=836
    a tak wygląda TU154 nr boczny 101, który podobno 7 kwietnia 2010
    lądował z Tuskiem w Smoleńsku

    niewątpliwie jest to TU-154 z 10 kwietnia – znak graficzny szachownicy na zdjęciach podanych przez Konrada jest usytuowany w innym miejscu niż widoczny na stateczniku pionowym ze Smoleńska
    tekst zamieszczono 10 sty 2011 –

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

 
%d blogerów lubi to: